Total Pageviews

Monday, March 26, 2012

Ratio 90 : 10

Semangat membara bila balik dari seminar Hartanah zon Utara anjuran AE dan Tuanbri.. bila semak check balik...kat mana aku sekarang.. Adakah aku dalam golongan 90 atau golongan 10.
Sebenarnya banyak persepsi orang mengenai RATIO 90:10
bagi yang minat perniagaan ratio nie boleh dirujuk seperti Pembuat dengan Pengusaha. Apa itu Pengusaha ( 10 ), Pengusaha ialah seseorang yang dapat mengubah peluang yang tipis kepada peluang yang besar.Ia adalah pemangkin perubahan. Pengusaha hidup pada masa hadapan dan bukannya pada masa lampau serta jarang wujud pada masa sekarang.Dalam bidang bisnes, Pengusaha dikenali sebagai inovator, ahli strategi yang hebat, pencipta kaedah baru dalam menembusi pasaran ataupun mencipta pasaran baru. sentiasa mencari kaedah-keadah untuk menjana kewangan. Manakala. Pembuat ( 90 ) ialah personaliti yang melakukan kerja. Dengan kata lain makan gaji sahaja tanpa memikirkan bagaimana hendak tambahkan pendapatan atau kesenangan. Sekiranya Pengusaha hidup pada masa hadapan manakala Pembuat pula hidup masa sekarang. dia cuma suka melakukan kerja tapi kurang memikirkan masa hadapan.
Berbalik kepada pelaburan hartanah dimana kita( merujuk keapada aku..Huhuhu ) adakah kita golongan 90 yang membeli rumah untuk tempat berteduh atau golongan 10 yang membeli rumah menambahkan aset pelaburan.
bila hadir seminar hartanah baru aku nampak bagaimana nak menambah aset dengan pelaburan hartanah.

No comments: